Nu måste de politiska debatterna bli bttre annars...

Jag hör till dem som tittar/lyssnar på de politiska debatterna och har även gjort det i år nu inför valet.
 
Det är bara ett problem, kvaliteten på debatterna blir bara sämre och sämre.
 
Det måste finnas en anledning till att man konsumerar allt detta och det finns väl egentligen bara en enledning: Man vill veta mer om vad partierna står för!
 
Om jag är intresseras av vad t.ex. Socialdemokraterna kommer att arbeta för då vill jag antagligen höra detta från S. Jag vill inte höra från Moderaterna, Folkpartiet, Centern och Kristdemokraterna vilka dåliga förskal som Socialdemokraterna har.
 
Jag vet inte hur jag skall förklara varför det aldrig blir som jag önskar. Kan det vara så att politikerna verkligen tror att de gör det här på rätt sätt?
Om det är så är jag allvarligt orolig över att förståndet inte riktigt är som det borde vara hos dem.
 
Visst är det lite märkligt att alla politiker tycker och tror samma sak, nämligen att jag hellre vill höra hur dåliga förslag motståndarna har i stället för det  egna partiets förslag. Svara på det den som kan.

Kommentera här: