US-open med Penetta som en mycket värdig vinnare i damklassen

Flavia Pennetta slog sin väninna Italienskan Roberta Vinci i sin första Grnd Slam titel i tävlingen
 
 
 
 
Penetta, den 26-rankade, vann med 7 - 6 (7-4) 6 - 2 och blev den andra Italienskan som segrade i en av de stora tennistävlingarna.

 

 Hon höll ett litet tal och avslutade med att säga: "Jag tar ett stort beslut i mitt liv - det här är det sätt jag vill säga adjö till tennisen"

33-åringen från Brindisi bekräftade planerna på att spela resten av sässongen innan hon slutar.

För en månad sedan bestämde jag mig för att det här är mitt sätt att säga farväl till tennisen, tillade Penetta som fick en vinnarcheck på 3,3 miljoner dollar.

Det här är det sista och jag kan inte tänka mig ett bättre sätt.

 

 

Mina kommentarer:

Av alla tennismatcher jag sett så var det här en av de bättre. Att se dessa tå landsmän göra upp i titelmatchen efter att ha spelat tillsammans sedan de var 9 år gamla var bara det en fantastisk sak. Att de sedan spelade en härlig tennis gjorde inte saken sämre, men Penetta var minst ett strå vassare.

 

 

Kommentera här: