Utvisningsbeslutet av en 106 år gammal kvinna

Migrationsverket har totalt tappat förståndet
 
 
I dag 106-åriga Bibihal Uzbeki fick 2015 stor medial uppmärksamhet när hon flydde från krig och terror i Afghanistan 
 
 
Vem som helst har ju rätt att säga vad man vill om i princip bad som helst och nu vill jag säga precis vad jag vill om vad migrationsverket (tror jag) eller kanske någon annan som tog beslutet att utvisa 106-åriga Bibihal Uzbeki till Afghanistan.
 
Oavsett vad som står i vilket regelverk som helst så är beslutet om hennes utvisning en total kolapsnär det gäller sunt förnuft.
 
Den eller de som tagit beslutet samt den eller de som skrivit den regel som möjliggör denna utvisning borde omgående friställas från sitt arbete och jag skulle vilja säga att de också skulle utvsas till Aghanistan. Det senara försår jag givetvis att detta är helt omöjligt, men det är i alla fall vad jag skulle önska. 
 
Nu har ju kvinnan fptt en stroke och hon är okontaktbar så låt oss hoppas att hela hennes fanilj får stanna i Sverige.

Kommentera här: