Du tycks ha lyckats Dan Eliasson, rikspolischef

Hur man kan skapa ett tryggare Sverige
 
 
Rikspolischef Dan Eliasson
 
 
Anders Thornberg chef Säkerhetspolisen
 
 
 
Dan Eliasson har under sin tid som Rikspolischef fått oerhört mycket kritik, oförskyllt. Han fick ett jobb som redan från början var så gott som omöjligt att genomföra och jag har tidigare framfört detta här.
 
Nu kan jag så gott som alldeles säkert säga att "han har lyckats."
 
Han har under sin tid haft ett nära samarbete med Anders Thornberg, chef för säkerhetspolisen vilket medfört att den del av hans arbete som omfattar även det ökade arbetet tack vara invandringen och oroligheterna nere i Mellersta Östern.
 
Själv har jag varit väldigt orolig för att Sverige inte skulle kunna klara av eventuell terrorism i Sverige.
Nu tycker jag det i varje fall känns som om arbetet både inom polis och säkerhetspolis förbättrats på detta område också.
 
Jag ser verkligen fram emot hur allt inom polisverksamheten den nnärmaste tiden kommer att utveckla sig. Jag tänker inte minst på alla skjutningar som utförs, där måste ju en stor insats göras för att vi även på det området kall få ett säkrare Sverige.

Kommentera här: