Liberalernas landsmöte i Västerås

Björklund raljerar som vanligt igen
 
 
 
 
I går skrev jag ett inlägg om detta möte. Det jag tyvärr hade missat då var Jan Björklunds tal vilket sändes i repris på TV i dag och detta tal har jag en hel del att säga om.
 
När jag skrev i går var jag förvånad över den nivå på vilken mötet hållits. Jag har en lång tid tyckt att Jan Björklunds raljerande stil inte är trevlig att lyssna till och fram till dess hade hans inägg till min stora positiva förvåning varit fri från hans normala ruljans, men när jag i dag hörde hans tal, ja då var han tillbaka i sin vanliga raljerande, otrevliga, stil.
 
Det jag uppmärksammade mest var hans tal om skolan. Nu visste han presis hur skolan skall skötas, vad som behöver reformeras med avseende på lärare och allt sammans.
 
Han verkar totalt ha glömt bort a han styrde skolan under aliansen och under den tiden var skolresultaten verkligen inte bra utan snarare vldigt dåliga.
 
Därför kan man ju undra varifrån han fått sin alldeles nya kompetens, en kompetens han definitivt inte innehade 
 
Ne sådana tilltag tycker jag helt enkelt inte om därför sänks mitt betyg på landsmötet ner till en säker bottennivp.
 
Har också funderat på hur moderaterna kan tycka att han är en tillgång för aliansen. Det måste väl vara det där med rösterna som han ändå bistår med.

Kommentera här: