Åter en spolning av "Nyhetsmorgon"

 Programmet kritiserades redan från start
 
Programledare den 14 september i "Morgonstudion" Pelle Nilsson och Caroline Neurath
 
 
 Göran Åhgren, SVT, sade redan från början om "Morgonstudion"; "Undrar hur de tänk".
 
Göran Åhgren har fyllt 67 år går nu i pension från SVT.
I samband med sin utmarsch från arbetsplatsen kritiserar han SVT:s nya satsning ”Morgonstudion” för bristen på mångfald.
– Valet av programledare kanske inte var det allra bästa. Det måste gå att hitta andra som passar bättre för målgruppen än de här, säger han i en intervju med Resumé.
Carolina Neurath, André Pops, Karin Magnusson och Pelle Nilsson är nya programledare. 
 
 Mina kommentarer;
Jag kan inte annat är hålla med honom fulständigt, men jag har lite andra kriiska synpunkte.
 
Valet att sätta in André Pops i detta program efter att han suttit i ett"sportprogram" som sänder före alla stora sportevenemang, var helt enkelt inte välbetänkt. Egentligen, tycker jag, att hans program var ett helt meningslöst program som bara hade en mängd önskningar och gissningar som grund i avvaktan på att det ordinarie sportprogrammet skulle starta.
 
Nu sätter man honom i ett någorlunda liknande program. Jag vet inte om jag kan säga att han inte borde sitta i programmet, utan jag ifrågasätter helt enkelt uppläggningen av programmet.
 
Den första riktiga fadäsen som SVT gjorde var när de satte Pops tillsammans med Caroline Neurath. Dessa två passade helt enkelt rent ut sagt fruktansvärt dåligt tillsammans.Som jag uppfattade det talade de alldeles för mycket i munnen på varandra och hon var alldeles för dominerabde för Pops. Kunde inte SVT ha upptäckt detta innan programmet startades?
 
Det blev ju en himmelsvid skillnad när karin Magnusson kom in i bilden.
 
Nu vill jag i denna arla morgonstund inte spola hela programidén utan nu skall programledarna få sin chans att utveckla programmet, men då gäller det att de inte låter programmet fortsätta som det har börjat utan här måste deras egen kreativitet, fantasi och kunskap medföra att programmet utvecklas, nya inslag förs in så att vi inte dag ut och dag in får hålla till godo med samma upplägg.
Jag är "lite" betänksam när det gäller deras kapacitet till detta.

Kommentera här: