Skall verkligen Storbritanien lämna EU?

Brexitregeln: UK kan avbryta beslutet om utträde, enligt EU-domstol 
 
 
 
 
EU-domstol har beslutat att EU kan gå ur EU utan tillåtelse av de övriga 27 länderna
 
 
 
 ECJ-domarna beslutade att utträde kan ske utan bestämelserna i Storbritaniens medlemskap.

En grupp av anti Brexitpolitiker godkände att UK får utträda ur   EU, men  de hölls inte med av regeringen eller EU.
 
Beslutet kommer en dag innan parlamentet skall rösta om Theresa Mays beslut att lämna EU.

 
 
Mina kommentarer:
Undrar i mitt stilla sinne om inte ett uttraäde av STorbritanien kommer att kosta både EU och STprbrittanien alldeles för mycket.
Jar väldigt svrt att tänka mig att parterba från början var medvetna om alla konsekvenser vid ett utträde, så jag tror att de bästa i det här läget vora om Storbritanien stannar kvar tills vidare.
 
Ett sunt förnuft kanska kan få parterna in på en mer acceptabel väg så småningom.
 
Jag förundras fortfarande hur man kan bilda en grupp som EU utan att man klargjort alla detaljer vid ett eventuellt utträde.

Kommentera här: