Är verkligen alla våra riksdagsmän "idioter?"

Debatten i riksdagen pekar åt alldeles fel håll
 
Jag som är till åren kommen har tid och intresse av att lyssna på vad som sägs i debatter som talas i riksdagen och då är det främst i programmet "Forum".
 
När man som jag inte missar speciellt många sändningar så börjag man säkert liksom jag fundera på hur det verkligen står till rent psykologiskt i Sveriges riksdag.
 
När talarna som representerar aliansen talar kan man i alla fall tro att alianspartierna i alla fal har slutit en överenskommelse att inte kapa strupen på varandra, men detta gäller endast då diskutionen gäller frågor rörande alliansen själva tagit upp.
Gäller det frågor som den andra parten tagit upp då är kritiken inte nådig. Man kan väl lätt sluta sig till att den som kommit med förslaget inte kan vara något annat än en ren "idiot".
 
Tro bu inte att det är ett dugg bättre åt det andra hållet, det presis lika dåligt där.
 
Då tänker jag för mig själv att så här an ju bara inte verkligheten se ut och det gör den ju inte heller.
 
Oavsett vilket parti eller vilken alians som kommer med ett förslag så har ju detta en bakgrund i att en hel del människor suttit och resonerat och jag hoppas verkligen inte att dessa människor är kust "idioter".
 
Det är ju vi, det Svenska folket, som själva valt in dem i riksdagen så rimligen kan väl inte de alla vara "idioter".
 
Problemet som jag ser det är att politikerna inte an se runt hörnet för att kanske upptäcka att vägen pa andra sidan kanske inte är lika dålig som man trott.

Kommentera här: