Dödstyst om den stora militärövningen

Varför har han inte sagt något?
 
 
Micael Bydén, överbefälhavare
 
 
Det har varit väldigt tst om en av de största militärövningarna någonsin i Sverige.
I kvällens nyhetsprogram kom dock denna överraskande nyhet, men trots storleken på övningen har inga tecken synts här i Loftahammar.
 
Jag är inte insatt hur vi har det med hemvärnet i dag, men jag har nte sett ett spår av några hemvärnssoldater ute i samhället.
 
I min ungdom var vi väldigt engagerade i just hemvärnet, så jag skulle kunna tänka mig att det är nerlagt i dag och i stället kanske man litar på Västervik.
 
Tycker nog att vi borde se skymten av någon hemvärnare i alla fall. Vi har ju i alla fall en kuststräcka som skulle kunna vara attraktiv för landsättning av främmande makt av något slag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kan nu bara hoppas att vårt område inte är lika bortglömt som informationen om själva övningen.
 
 

Kommentera här: