Har mina fåglar lurat mej?

Smartare än en människa
 
 
 
 
För ett par veckor sedan var jag helt övertygad om att tornsglarna givit upp sitt boende ovanför min balkong.
 
Jag såg att en skata flera gnger landat på samma plats där tornseglarna hade sitt bo och jag drog då slutsatsen att mina fåglar helt enkelt blivit bortkörda.
 
Har nu under mellantiden lite då och då tyckt mej se en tornseglare landa vid platsen där de tidigare haft sitt bo.
 
I dag kan jag se, tror jag i alla fall, ett betydligt större antal besök vid boplatsen.
Jag kan inte komma fram till något bättre än att det möjligen kan vara tornseglarnas ungar som nu är flygfärdiga och flyger till och från boet.
 
Jag kan ännu inte svära på att det är på detta sätt, men det är i alla fall min förhoppning att det är på detta sätt.
 
Skall ha dem mer under observation nu så det kanske skall gå att reda ut hur det står till med familjen.
 
Min förhoppnin är att tornseglarna är smartare än vad jag är.

Kommentera här: