Ryssland

Valet som Putin vann
 
 
 
 
Nu drar anklagelserna igång, klart som korvspad, något annat hade ju varit mycket märkligt och ovanligt.
 
Till och med vår egen utrikesminister hade sju sin mening om hur valet gick till, och säger att valit var riggat, presis som om hon skulle ha vetat detta.
Hon kan ju möjligen vidarebefordra vad andra har talat om för henne och då tycker jag inte att hon som utriksminister skall gå ut i TV med denna information.
 
Alla tyckare som fått göra sina röster hörda i TV har också samma mening om valet.
 
Det har ju i flera veckor talats om detta val och meningarna har ju varit väldigt sastämmiga om att det på något sätt varit ett riggat val som egentligen inte motsvarar väljarna tyckande.
 
 
Det är säkert så att det finns mycket som säger att valet har haft kanske stora brister och då är det naturligtvis tillåtet att gå ut med denna information, men jag kan inte komma ifrån att det i alla fall ör de Ryska medborgarna som avgivit sina rlster till Putins fördel.
Det är kanske också så att det är en del som inte tillåtits ställa upp i valet, men jag undrar om dessa skulle haft någon inverkan på valresultatet. Putin fick ju i alla fall nästan 77% av rösterna.
 
Jag kan inte påstå att jag varit med om ett enda val där meningarna inte varit delade om hur valen gått till.
Vi kan ju alla minnas valet i USA för att inte glömma valen i Afrika och Fjärran Östern. Över allt kommer det anklagelser om felaktigheter och ändå värre saker.

Kommentera här: