Zlatan och landslaget

Vem är det egentligen som styr landslaget?
 
Jag sycker det börjar bli tröttsamt med allt tal om Zlatan och hans spel eller inte spel i landslaget.
 
Så undrar jag också hur allt detta prat påverkar de som är uttagna till landslaget.
Det är klart att alla de uttagna spelarna mycket gärna vill spela och med osäkerheten om Zlatan så måste det j oundvikligen vara så att det finns spelare som hela tiden funderar över: "Får jag spela eller skall Zlatan spela".
 
Detta kan ju inte lämna någon lugn och ro hos spelara.
 
 
Nu tycker jag definitivt att det får vara nog, Visserligen måste ju landslagsspelare vara beredda på att eventuellt bli utbytta, men det här med Zlatan har utan vidare passerat de flesta gränser emedan det mer är Zlatans vilja som styr över landslagsledningen. Kan inte var lyckligt.
 
Jag tror att stort förtroende och lugn och ro är något som måste vara mycket värdefullt och att hela tiden vara osäker på "om min plats i landslaget skall tas av en annan eller ej" det kan ju inte få någon att växa i sin roll.

Kommentera här: