Nord Korea närmar sig Syd Korea

Nord Korea ändrar sin tidzon för att överensstämma med Syd Koreas 
 
 
 
 
 
Nord Korea har öndrat sin tidzon så den överensstämmer med Syd Koreas efter förra veckans Koreanska möte, enligt statliaga media. 
 
 
Klockan 23.30 lokal tid (15.00 GMT) på fredag ändrades landets klockor framåt 30 minuter till midnatt.
 
Återställningen är det första praktiska steget att skynda på återföreningen, sade det officiella KCNA nyhetsredaktion.

 
Mina kommentarer.
Det här steget är nog ett bevis på att Kim verkligen menar allvar med förslaget om återförening.
 
Jag har känt en viss tvekan över att han verkligen sulle gå hela vägen mot en återförening, men nu tvekar jag mycket mindre.
 
Jag undrar dock fortfarande vad den verkliga orsaken ör till att han ändrade sig.
Jag skulle kunna tro att sanktionerna har hjälpt till att få Kim på andra tankar.

Kommentera här: