Problemen i samband med Bank ID

Har försökt skaffa mig ett Bank ID för vissa beställningar
 
Sedan i tisdags förra veckan har jag "arbetat" med att  skaffa mig ett Bank ID i första hand för att kunna göra beställningar från Apoteket.
 
Strul blev det från första minuten och inte blev det bättre av att så många enheter, Länsförsäkringar, Apoteket.se och sist men inte minst leverantören av Microsoft. Som väl var har jag köpt datorn av Elgiganten utan vars hjälp jag hade stått alldeles hjälplös.
 
Att få erforderlig hjälp från baken Länsförsäkringar, visade sig vara helt omöjligt. Så fort jag hade problem skyllde de på någon av de andra, dessutom hade de personal som tog emot mina frågor som definitivt inte var kompetenta.
Ringde då till Elgigantens kundsupport och trots att de inte alls var inblandade ställde de upp och hjälpte till.
 
Länsförsäkringar skyllde till slut på mn leverantör av programmet och jag fick deras direkttelefonnummer.
När jag ringde dem fick jag veta att de inte kunde svara, men att banken hade personal som kunde detta som ett rinnande vatten.
Synd bara att vattnet inte rann åt mitt håll.
 
 
Fick efter mycket om och men tag i en på banken som kunde lite mer så jag kom över problemet jag hade, men ett bytt problem dök omedelbart upp och då var det dags för Apoteket igen och efter fyra samtal och massor av väntetid lyckades vi klara av problemet.
Räknade ut att jag då suttit och väntat på att komma fram i 2 timmar och 20 minuter.
 
Nu har jag i alla fall systemet igång, men tro inte att det är problemfritt änå. Smärre frågor dyker upp, men som väl är har inte banken varit inblandad då så det hala har löst sig undan för undan.
 
Ställer mig oroligt frågan hur Länsförsäkringar kan anställa så okunnig personal som de har. Inte speciellt kundvänligt måste jag säga.
 

Kommentera här: