"tal till Nationen"

Vad händer efter valet?
 
 
Här är det så många frågetecken som florerar att de kan vara svårt att bstämma var jag skall börja.
 
 
SVT har ju ett program nu där partiledarna får 15 minuter ostört, där de i full frihet har möjlighet att föra fram partiets program.
 
Jag har varit dålig på att lyssna på detta, men jag har i alla fall lyssnat på Ebba Busch Thor, KD, och Jan Björklund, L.
 
En del partiledade tar chansen att framföra det egna partiets viktigaste frågor medan andra partiledare mer tar chansen att tala om de andra partiernas som de tycker dpliga politik. 
 
Jag är besviken på framförandet som Ebba gjorde, Jag tycker att hon missade alltför mycket av KDs viktiga punkter och dessutom tyckte jag hon lade alltför mycket tid åt andra partiers göranden och låtanden.
 
Jan Björklund då?
 
Jag kan inte på något sätt förstå hur partiet kan tillåta honom att tala on skolan och dess problem och om hur man skall förbättra skolan. Han var ju själv ledare för skolan under 8 år när alliansen regerade och det var ju verkligen inte några framgångsrika år för skolan, och nu får han stå där och tala om hur skolan skall reformeras för att bli bättre.
 
Den som inom partiet godkänt detta måste rimligen ha en skruv lös. Sådär kan man ju bara inte hantera en så viktig fråga om man vill vara trovärdig.
 
 
Nu skall jag verkligen försöka följa med resten av talen och då hoppas jag verkligen att jag an hitta något positivt. Jag kommer inte att bli "nådig" i min kritik på något sätt.
 
 
Det jag absolut inte vill höra är något "skitprat" om någon medtävlare utan det skall helst vara information om vad det egna partiet vill göra, men jag har en stark änsla av att jag kommer att bli besviken där också.

Kommentera här: