Varför talar man illa om varandras partier?

Hårda ord mot varandra så fort man får chansen
 
 
 Lyssnar just på programmet Forum, en dabatt i riksdagen.
 
 
 Finansmarknads- och konsumentminister samt biträdande finansministe Per olund är en av de medverkande i dagens debat.
 
Eftersom jag väldigt ofta lyssnar på Forum så kan jag med skäl söga att jag med en viss erfarenhet kan säga att jag vet hur frågorna behandlas och det är enligt mig ofta inte riktigt bra.
 
I dag blir det Per Bolund som råkar illa ut tack vara hur han använder språket. 
 
Nästan alla politiker tar den minsta chans att "smälla till" ett motståndarparti utan att det egentligen finns någon absolut anledning till detta.
 
När man talar om saker som skett för flera år sedan passar man nästan alltid på att tala om vilka dåliga förslag som den föregående regeringen lagt fram trots att frågan är överspelad för länge sedan.
 
Dåligt tycker jag i alla fall.

Kommentera här: