Skall vi ha vinter-OS i Sverige?

Klart: Sverige är en av slutkandidaterna till OS 2026
 
 
Om vi inte hade flera om med i sammanhanget då skulle jag mycket gärna önska att Sverige skulle arrangera os.
 
Nu stämmer dock inte min önskan med den verklighet vi lever ,i därför ser jag det som en absolut overklighet att vii med framgång kunna arrangera detta jättearrangemang och som dent största hindret ser jag snötillgngen i Stockholm, om man nu fortsätter att önska att så många skidsporter skall genomföras i huvudstaden.
 
Att med hjälp av konstsnö och eller ditransporterad snö försöka genomföra alla planerade tävlingar i Sockholm anser vara helt utopiskt.
 
Om vi skulle ha sådan tur attb vi skulle få en relatitvt kall och snörik tid i Stockholm under genomförabdet då vore det helt ok, men att arrangera ett OS med detta som grund anser jag vara helt befängt.
 
Möjjligtvis skulle jag kunna komma med ett ja om man enligt planerna lagt skidtävlingarna på de platser där man mestadels har bra snötillgng.
 
Nu verkar de som planerar vara helt fast vid att lägga alltför många tävlingar i huvudstaden där man lång ifrån kan garantera någon snötillgång vilket jag anser vara absolut nödvändigt.
 
 
 

Kommentera här: