Palmemordet

Utredningen om mordet på Palme
 
 
 
 
Man skall aldrig ge upp och det gäller naturligtvis även utredningen om mordet på Olof Palme.
 den 28 februari 1986.
 
Med tanke på att man fortfarande undersöker vem som sköt det dödande skottet mot Karl den XII så är ju det här med Palmemordet ingenting.
 
Kritik har riktats snart sagt åt alla håll när det gäller utredningen, men snart sagt lika många frågetecken finns fortfarande kvar.
Det enda utropstecken som vi haft är kanske Christer Pettersson, som till och med till en början blev dömd, men som senare blev frikänd.
 
Polisinspektör Ture Nässen är nu i blåsväder när han anklagas för att inte ha utfört sina förhör på ett korrekt sätt.
Nu är det väl ingen som misstänker Nässen för att ha utfört mordet utan synen på honom rör ju i princip inte alls själva mordfallet utam en helt annan sak.
 
Jag är tvejsam speciellt av en anledning och det är att jag har en hod vän som i sin tur har en god vän som var polis.
 
Denne polis hade ett boende som låg på den gata som mördaren sprang efter mordet. Historien om denne polis är ganska lång och jag kan inte på något sätt påstå att han inte är den verklige mördaren. Det är så mycket som stämmer in på hela händelsedörloppet.
 
Har suttit hos polisen i Stockholm och även skrivit till Leif GW om detta, men har inte fått svar i från någon av dem.
Då inställer sig frågan huruvida dessa båda har struntat i vad jag talat om, hur skall jag kunna veta något om detta?
Om utredningen generellt har gått till på detta sätt så är det väl inte undra på att man inte kommit någonstans. Detta är naturligtvis inget jag vet något om, men jag kan inte negligera det hela utan frågetecknet finns kvar.
 
Kanske vi så småningom får ett svar.

Kommentera här: