Socialdemokraternas kongress 2015

Socialdemokraternas 38:e ordinarie kongress 2015 - Framtidens jobb, framtidens folkrörelse hålls fredag 29 maj - söndag 31 maj 2015, på Aros Congress Center i Västerås.

 

 

Med en inte så liten rädsla bestämde jag mig för att i alla fall börja titta på och lyssna på detta evenemang- 

 

Det första jag fick lyssna på var det gemensamma framträdandet av regeringspartierna och detta var ju fullt nog för att man skulle börja "kasa skit" på allianspartierna och detta tänkte jag inte acceptera så avstängningsknappen hade jag till hands.

 

Med på denna del av mötet var Stefan Löfven, Magdalena Andersson, Åsa Romsson, MP, och Gustaf Fridolin MP och jag ser med bävan fram emot vad som kommer att sägas.

 

När vål samtalen började slapp jag höra ett enda påhopp på deras politiska motståndare så jag kände mej i alla fall lite lugnare. men vad var det som sades?

Så småningom öppnades sinnena och jag kunde faktiskt tycka att det som sades var riktigt bra så avstängningsknappen behövde jag inte hålla i handen så länge.

 

Det var väldigt länge sedan man slapp alla dessa påhopp som alltid förekommer främst från alliansens sida så bara detta var en viss lättnad.

 

Nu är det väl inte så långt kvar tills partierna möts i plenisalen och då startar alldeles säkert en ny omgång av tröttsamma påhopp igen.

 

Tänk om Alliansen kunde vara lika bra förlorare som Michael Platini i Uefa.

 

Kommentera här: