Pengarna som satsas på välfärden vart tar de vägen?

Har vi bara en pertileare som är rädd om våra pengar
 
 
 
 
 
Jonas Sjökvist
 
 
Ett stort samtalsämne sedan en ganska lång tid tillbaka är ifall vi skall tolerera att skattepengar som går till välfärden och skolor skall gå till företag?
 
Jag kanske uttrycker mig lite fel, men det jag menar är om vi skall tillåta att privata företag som vill starta en skola t.ex. skall fåta ut vinst.
 
Våra kommunala skolor drovs ju av kommunena och där kan det ju aldrig bli tal om att någon vinst tas ut. Där skall man ju också ha en noggran specificering exakt vad som skall ingå i skolan och hur allt skall genomföras.
Detta är det tyvärr riktigt dåigt med än så länge, men detta måste ju vara ett överkomligt problem.
 
 
Om man hade ett klart och tydligt underlag för hur skolorna skall bedrivas och detta underlag skall alla skolor hålla sig till, då kan ju rimligen inte någon fråga om vnster komma på tal.
Varför gör man inte på det sättet?
 
 
I dag är det underligt nog bara ett parti, Vänsterpartiet, som driver denna fråga.
 
Jag är på inget sätt någon vänsterpartist, men jag kan helt enkelt inte förstå varför de övriga partierna inte är av samma sikt.
 
Jag har ju en viss förståelse för den Moderata inställningen, men utan att tycka att den är något bra eller folkligt genomtänkt.

Kommentera här: