Ny kamp inom moderaterna

Hur sall man nu agera inom partiet?
 
Nu börjar en ny kamp inom partiet när man skall ju utse ytterligare en ny ledare.
 
Något som jag inte är riktigt insatt i är om det är desamma i partiets ledning som var med när Batra blev utsedd.
 
Om så skulle vara fallet har man väl anledning att med en viss oro se fram emot de kommande veckorna.
 
Att Batra blev avplockad tycker jag var alldeles nödvändigt, det jag tycker är beklagligt är att Batra över huvud taget hamnade på posten som ordförande.
Själv var jag emot hennes nominering främst på grund av hennes horribla uttalande att "Stockholmarna är smartare än lantisarna".
 
Jag kunde inte förstå varför partiet nominerade en person som genom ett sådant uttalande skillt sig från allt som vett heter och verkligen avslöjat vilken kapacitet hon hade. Detta har jag burit med mig under hela hennes tid som moderatledare, men jag verkar ha varit ganska ensam om detta.
Under tiden så har väl inte Batra på något sätt förbättrat sig i mitt tycke.
 
Skall nu moderaterna börja om igen med samma gäng som tidigare tyckte att Batra var bra, trots hennes vidriga uttalande, så jag är orolig för att man slutligen hamnar i samma dåliga position som ridigare.
 
Jag tycker man helst skulle frigöra sig från "det tidigare" och verkligen börja om med lite nytänkande.
 
Mitt namn är Mikael Odenberg, men jag tror inte han får rösterna med sig, men man vet aldrig.

Kommentera här: