Får vi se försvar eller anfall?

Tre matcher i dag, vad kommer vi att bjudas på?
 
 
Först blir det stackars André Pops meningslösa inramning av matcherna vilket jag tycker är så meningslöst att jag inte varken tittar på programmet eller lyssnar på det.
 
Jag vill ha match och inte en massa meningslöst prat om sådant som redan genomförts.
 
André Pops med sitt gäng i studion före matchen Belgien - Tunisien
 
 
Nu börjar metchen Beligien - Tunisien. får snart se om det blir en matcj att titta på eller bara rent försvarsspel av det Tunisiska laget.
Det här är ju bara mina egna tankar, men vi har ju tvingats se på matcher med bästan 21 spelare hela tiden på den ena sidan. Inte varken bra eiier underhållande.
 
Nästan i blrjan blir det an straff för belgien med 1-0 som resultat. Ett mål i alla fall så nu kanske utvecklingen blir lite annorlunda än vad jag befarade.
 
Spel bara på den Tunisiska planhalvan i stort sett ännu så länge.
 
Nu står det faktiskt 2-1 till Belgirn. Tunisien tvingas ju till offensiv genom ställningen i matchen så det kanske inte blir en så tråkig match som jag befarade.
 
Som matchen utvecklat sig så måste nog Belgien passa sig så det inte inträffar något tråkigt för deras de,.
 
Ett ganska böljande spel.
 
Matchen Tyskland-Sverige:
 
Sverige gör mål i första halvlek så man får lite mer hopp än från början, men Tyskland gör mål sekunderna före avblåsning. Synd tycker jag men så kan det gå.
Ett hedervärt resultat tycker jag. Bara synd att det sista Tyska målet kom sekunderna före avblåsning.
 
Nu måste Sverige slå Mexiko med två mål säger man.
 
 
Jag har definitiva synpunkter på bisittares roll. Den här gången var det en kvinna som definitivt inte hade något där att göra utan bara bidrog negativt med sina inslag. Vi klarar oss bättre utan dessa bisittare.
 
 

Kommentera här: