En för mig obegriplig utvisning

Spionförgiftningen: Nato visar ut Ryska diplomater 
 
 
 
 
Nato utvisar sju Ryska diplomater som skyldiga för nervgasattacken i Storbritannien. 
 
Den internationella säkerhetsorganisationens chef sade att detta skulle sända ett budskap till Ryssland att det finns kostnader och konsekvenser för deras uppförande.
 
Tjugosex länder har utvisat Ryska sändebud under de två senaste dagarn, i solidaritet med Storbritannien.
De tror alla att Ryssland låg bakom förgiftningen av två människor i Salisbury.
 
 
Mina kommentarer:
Nu börjar tviven resa sig inom mig. Hur kan Nato utvisa diplomater?
Om det är så att Nato har Ryska diplomater i sin organisation kan jag bara vara tacksam för att vi inte ör medlemmar i Nato.
 
Kan denna utvisning verkligen vara i enlighet med de internationella reglerna?

Nato är ju varken något land eller region så det hela låter för mig alldeles befängt.
 
Skall vi således också tillåta att Rädda Barnen, Röda Korset, Läkare utan gränser och liknande organisationer att utvisa Ryska diplomater?

Kommentera här: