N Korea - USA

 Trump: Avtal med Nord Korea är på gång
 
 
 
 
 
 President Trump har skrivit att en överenskommelse med Nord Korea är väldigt nära, en dag efter att de kommit överens om att träffas.
 
Nord korea måste dock konfirmera mötet som utannonserats av Syd.
 
Vita Huset har tidigare sagt att mötet inte kommer att genomföras om inte Pyongyang konkretiserar sitt deltagande.
 
Media i USA rapporterar att Trump tog beslutet att träffas utan att konsultera andra i sin administration vilka nu är med på det hela.
 
Ingen sittande Amerikansk president har någonsin träffat en Nord Koreansk ledare.
 
 
Mina kommentarer:
Ja vad skall man säga om detta? Med tanke på förhållandena tycker jag det är mycket märkligt att de två sidorna inte tröffats för länge sedan. Jag kan under inga förhållanden se detta på något annat sätt än förnedrande för båda sidorna.
 
Den största skulden kanske jag får sätta på Nord delvis med tanke på hur mycket befolkningen fått lida under alla dessa år.
 
Än så länge ör det endast en förhoppning att något positivt resultat skall komma ut av det hela. Det är i alla fall positivt om de nu i alla fall skall tröffas. Kan vara en bra början på en ny tidsera mellan de två.
 
Ingen avundsvärd situation att sitta tillsammans med Trump skulle jag tro.
 
Kan tönka mig att Kim är pressad på grund av sanktionerna.

Kommentera här: