Veckans brott

Leif GW Persson: Därför lämnar jag ”Veckans brott”
 
 
 
 
 
I kväll gör Leif GW Persson sitt sista avsnitt av ”Veckans brott” – någonsin.

Efter 161 avsnitt och lysande tittarsiffror tycker kriminologen att det är dags att gå vidare.

– Igår fyllde jag 73 och då slogs jag av att man borde börja planera för sin framtid, säger Leif GW Persson i programmet.
 
 
Mina kommentarer:
Det finns ju två öjligheter, antingen har SVT själva beslutat att avsluta programmet eller så är det som Lef GW säger att det är han som avsluta si medverkan.
 
Jag skulle tro att det är Leif GW som har rätt. SVT  är väl inte direkt kända för att lägga ner program även om de är riktigt gamla.
 
I stället har ju SVT som vana att byta programledare och sedan försöka fortsätta så gått det går, vilket sällan brukar resultera i något bra. Det har vi ju sett flera exempel på förra ået.
 
Skulle inte förvåna mig SVT kommer att försöka sätta in en annan programledare, men även detta försök kommer nog att vara lika misslyckat som deras andra försök i andra program.

Kommentera här: