Tal till Nationen, av Jonas Sjöstedt

Vad vill han egentligen
 
 
 
Jonas Sjöstedt V
 
 
Nu blir det lite svårt för mej. Jag vill av olika anledningar inte ge ett intryck av att jag är vänsterpartist, men sanningen är faktisk den att jag tycker att Jonas Sjöstedt har hållit det bästa "talet till Nationen" hittills.
 
Han talade om det som alla vi Svenskar vill ha, i alla fall en hel del av oss, där kan vi väl emellertid glömma bort Sveridemokraterba naturligtvis.
 
Det som jag tyckte var bland det bästa var att han inte med ett ord nämnde något om de andra partierna i Riksdaen och vad de vill göra eller inte göra. Strongt tycker jag.
 
Jaag kan nog utan att skämmas även påstå att vi skulle ha ett fantastiskt bra samhälle om det vore så att SJöstedt fick bestämma över oss enbälligt.
 
 
Nu är det naturligtvis så att inom hans parti finns det också saker som man inte, absolut inte, kan acceptera, men av detta hörde man inte ett ord.
 
Det jag i alla fall uppskattade mest var att han inte nämnde något om hans konkurenters dåliga sidor.

Kommentera här: